Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Metodologia

Kategoria główna:

  • Złoty Bank – najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem

Kantar TNS i Obserwatorium.biz zweryfikuje wielokanałową jakość obsługi w 21 kluczowych bankach. Grupa audytorów odwiedzi 1050 placówek, otworzy 114 rachunków osobistych wraz z aktywacją bankowości elektronicznej (Internet i Mobile) oraz wykona 1710 kontaktów zdalnych z bankami. Ocenie podlegać będzie podejście do klienta, umiejętność rozpoznania jego potrzeb oraz szeroko pojęta jakość obsługi. Zbadane zostaną wszystkie kanały obsługi oferowane przez bank i ich użyteczność. Badanie ma na celu podniesienie jakości obsługi w instytucjach finansowych i zwrócenie uwagi na te obszary, które są ważne z punktu widzenia klientów. Szczegółowe wyniki dostępne będą dla poszczególnych banków w dedykowanych raportach. Badanie zostanie przeprowadzone w pierwszym kwartale 2017 roku.

Banki badane w tej kategorii:

  1. Alior Bank
  2. Bank Pocztowy
  3. Bank Zachodni WBK
  4. BGŻ BNP Paribas
  5. BOŚ Bank
  6. Citibank
  7. Credit Agricole
  8. Deutsche Bank
  9. Eurobank
  10. Getin Noble
  11. ING Bank Śląski
  12. Krakowski Bank Spółdzielczy
  13. mBank
  14. Millennium
  15. neoBank
  16. Nest Bank
  17. Pekao SA
  18. PKO BP
  19. Plus Bank
  20. Podkarpacki Bank Spółdzielczy
  21. Raiffeisen Polbank

Kategorie Internautów:

  • Spot reklamowy
  • Bank wrażliwy społecznie
  • Bank w social media

Internauci wybiorą najciekawszy ich zdaniem spot reklamowy banku i nagrodzą tę instytucję, która najlepiej komunikuje się z nimi w social media. W kategorii bank wrażliwy społecznie - głosujący na podstawie działalności społecznej i charytatywnej banku nagrodzą instytucję, którą cechuje wyróżniająca odpowiedzialność społeczna. Głosowanie internautów odbędzie się w marcu 2017 r.

W kategoriach ocenianych przez Internautów, zgłoszenie może wysłać każdy bank.

Kategorie produktowe:

W ramach rankingu Złoty Bankier instytucje bankowe zostaną ocenione również pod kątem oferty kierowanej do klientów. Wyłonione zostaną najlepsze banki spośród mających w sprzedaży:

  • Konto osobiste
  • Kredyt gotówkowy
  • Kredyt hipoteczny
  • Kartę kredytową

Powyższe kategorie oceniane będą dwustopniowo: w pierwszej kolejności zostaną zbadane parametry cenowe oraz funkcjonalność produktów z uwzględnieniem różnych profili klientów. W oparciu o wyniki badania, zespół ekspertów Bankier.pl, Puls Biznesu i PRNews.pl wyłoni najlepsze banki w wyżej wymienionych kategoriach produktowych. Każdy Bank może zgłosić dowolny produkt w tych kategoriach zgodny z parametrami w formularzach wysyłanych przez Organizatorów.

Dodatkowo, tradycyjnie już, eksperci wybiorą najbardziej innowacyjne rozwiązanie w zakresie produktów lub usług finansowych w kategorii:

  • Innowacja finansowa

W tej kategorii oceniane są innowacyjne produkty i usługi zgłoszone przez banki i inne instytucje zajmujące się technologiami na rynku finansowym.

Kategoria specjalna:

  • Bank bezpieczny

Bank bezpieczny to bank, którego system bankowości internetowej i mobilnej jest zgodny z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa. Weryfikacji poddane zostaną m.in. dostępność systemowa, narzędzia uwierzytelnienia i autoryzacji, poufność połączenia między bankiem a klientem, proces rejestracji urządzenia mobilnego, logowanie do serwisu, jakość haseł, jak również edukacja klienta w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej i obsługa zgłoszeń incydentów. Nagroda przyznana zostanie bankowi, który otrzyma najwyższą zbiorczą ocenę w badaniu. Szczegółowe wyniki analiz nie będą upublicznione, będą natomiast dostępne dla poszczególnych banków w raportach dedykowanych. Badaniem bezpieczeństwa objęte są banki oceniane w głównej kategorii Złoty Bank – najwyższa jakość obsługi we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.

 

 

 

Organizatorzy:
Partnerzy merytoryczni:
Partner strategiczny:
Partner gali:
Partner wspierający:
Patroni: